Zadní nápravy Peugeot bez tajů
Zadní nápravy Peugeot
Některé modely Peugeot, například 106, 206, 306, Partner mají jeden společný komponent, který se nazývá zadní náprava. Jedná se o velmi jednoduchý a kompaktní systém založený bázi torze.
Konstrukce zadní nápravy Peugeot
Zadní náprava je je vyrobena z více komponent. Základem zadní nápravy Peugeot je nosná trubka, nazývaná také příčník. Čepy s traverzou jsou stlačeny uvnitř do nosné trubky. Zadní odpružení je namontováno na traverzu. Odpružení působí jako další tlumič nárazů a chrání před narušením od nerovností. Jedním z dalších prvků zadní nápravy jsou jehlová ložiska, do kterých jsou namontovány kolébky se stlačenými čepy kol. Na nich jsou umístěny náboje kol. Torzní tyče působí jako pružiny a kombinují obě ovládací ramena. Nejčastěji jde o dvě nebo čtyři ocelové tyče.
Symptomy poškození zadní nápravy
V závislosti na stavu vozovek jsou všechny části zadní nápravy při jízdě vystaveny zátěži a nejen to, opotřebení ovlivňují také i povětrnostní podmínky.
Časté příznaky poškození zadní nápravy je pískání, praskání a časté klepání v zadní části vozu.
Extrémní úkaz poškození je porucha geometrie kol.
Více o nápravách se můžete taky dočíst na webu zadninaprava.cz v tomto článku