Krátce o Peugeot
První automobil spatřil světlo světa v roce 1889, jednalo se o spíše o parní tříkolku. Vůz byl vyroben ve spolupráci s Léonem Serpolletem.
1903 Peugeot začíná vyrábět motocykly
V roce 1913 Peugeot vyhrává závod Indianapolis 500. Vůz byl vybaven motorem Straight-4 navrženým Ernestem Henrym. (První poprvé použití DOHC a 4 ventily na válec, což mělo zásádní vliv na vývoj závodních motorů. V této době Peugeot pokrývá 50% produkce automobilů ve Francii. Vítězství v Indianopolis se opakovala v letech 1916 a 1919.
Během let 1914 – 1918 se Peugeot zaměřuje na zbrojní výrobu (zbraně a vojenské dopravní prostředky). Po válce se opět vrácí k výrobě automobilů, které se stávají dostupnými pro širší okruh lidí.
V roce 1926 do samostatné divize Cycles Peugeot odděluje stabilně zisková výroba jízdních kol a motocyklů
V roce 1929 byl představen Peugeot 201, první automobil pojmenovaný typickým způsobem – tři čísla s nulou uprostřed, což je dnes registrovaná obchodní známka Peugeotu. Peugeot 201 byl také prvním hromadně vyráběným vozem s nezávislým zavěšením přední nápravy.
V roce 1933 byl ve snaze o obnovení úspěchu nastoupen nový aerodynamický styl a v následujícím roce byl uveden automobil se skládací tuhou střechou.
Rok 1948 znamenal pro společnost obnovu obchodu s modelem Peugeot 203. Následovaly další typy, mnohé elegantně navržené italskou firmou Pininfarina. V roce 1958 expanduje do USA. Stejně jako u mnohých dalších evropských výrobců došlo k navázání vzájemné spolupráce. S Renaultem od roku 1966 a Volvo Cars od roku 1972.
V roce 1974 Peugeot koupil 30% podíl v Citroënu a v roce 1976 ho zcela převzal. Koncern je pojmenován PSA (Peugeot Société Anonyme), která poskytuje společné inženýrské a technické zázemí.
Skupina PSA v roce 1978 odkoupila evropskou divizi Chrysler – Simca. V roce 1980 Peugeot z konkurenčních důvodů přejmenoval vozy Chrysler – Simca na v té době již zaniklou značku Talbot a tu posléze v roce 1986 zrušil. Továrnu přebral i s připravovaným vozem Talbot Arizona, který použil jako nástupce vozu Peugeot 305 a začlenil do vlastní modelové řady už o rok dříve jako Peugeot 309. Poté dále pokračoval v připravované výrobě Talbotu pod značkou Peugeot. Nutné investice do modernizace výroby zapříčinily finanční problémy skupiny PSA.
V současné době se automobilka soustřeďuje na městské SUV (2008 a o rok později nová 3008 a 5008), které jsou si navzájem podobné přední částí i interiérem.
Peugeot neposkytuje k žádné motorizaci ani výbavě pohon 4 × 4, jako náhradu můžete mít tzv. Grip control, který plně spolupracuje s ESP a ABS.
Peugeot 3008 se stal Evropským autem roku pro rok 2017.
Zdroj informací Wikipedia